12 Temmuz 2013 Cuma

Google Yüksek Uçuyor.

Yakın zamanda  Google ile rekabete girecek gibi gözüken Samsung’un Apple’dan çok daha fazla reklamlarına bütçe ayırdığı bilinen bir gerçek. Geçtiğimiz günlerde Asya’daki akıllı telefon piyasasının şampiyonunun Samsung olduğunu ama Apple’ın reklam ve pazarlama sürecinde daha az harcama yaparak arayı kapattığından bahsetmiştik. Samsung’un 2012′de sadece ABD’de akıllı telefonlarının reklamı için harcadığı miktar 402 milyon dolar. Microsoft’un da Windows 8 için 1 milyar dolar harcadığı biliniyor. Bundan da anlaşılıyor ki Google Moto X lansmanını oldukça önemsiyor ve piyasayı ele geçirmek için ne gerekiyorsa yapmaya hazır.
WSJ’nin Google’a yakın kaynaklardan aldığı bilgiye göre Motorola, cihazla birlikte gelecek olan uygulamaların sayısını en aza indirecek. Böylelikle kullanıcılar uygulamalar için Google Play’e doğrudan yönlendirilmiş olacak. Google böylelikle her iki taraftan da kazançlı çıkacak. Google’ın satışa yönelik diğer bir uygulama yöntemi ise Moto X’in ön ve arka kapak renklerinde renk tercihini kullanıcıya bırakması olacak. Böylelikle kullanıcılar belirli renk skalaları arasında sıkışmayıp kendi tercihlerine göre telefonlarını
samsung-advertising-budget-asymco
seçebilecek.Moto X ile ilgili ürün detayları henüz bilinmiyor ama Google’ın bu reklam hazırlıkları iddialı bir akıllı telefonun geleceğini işaret ediyor. Google’ın Moto X için yarım milyar dolar reklam bütçesi ayırıyor olması Apple’ı tedirgin etse de aslında Android pazarının lideri olan Samsung Google’ın asıl hedefi. Ancak Google’ın Moto X ile ilgili beklentileri gerçek olursa Android güçlü bir ortak daha kazanmış olacak ve iOS Android altında ezilmekten kurtulamayacak gibi gözüküyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder