6 Ağustos 2013 Salı

Promoqube Kurucu Ortagı Korhan Kurt'a Sizler Için Sorduk


İşte Cevaplar :


Sosyal Medya'nın Türkiye'deki kitlesi her 
geçen gün artıyor. Sizce bu durumun 
avantajlı ve dezavantajlı yönleri nedir?

Sosyal medyanın şekillendirdiği yeni dijital iletişim dünyası her geçen gün büyüyor. Sosyal medyada markalar hakkında konuşulma miktarı son bir senede %100'den daha fazla arttı. Kriz dönemlerinde ise artış çok daha büyük oluyor. Bu devasa kullanıcı sayısı ve dikkat payı, beraberinde fırsat ve tehditleri getiriyor. Birçok marka hedef kitlesi ile çok daha farklı, yaratıcı ve verimli şekilde ulaşabilme yolları bulurken yine bir çok markanın iletişim krizleri sosyal medya kanalları ile bir anda saman alevi gibi yayılabiliyor. Gerek Facebook gerek Twitter'a baktığımızda artık üniversiteler bile öğrenci çekmek için sosyal medyayı kullanıyor.
Sosyal Medya dediğimiz olayın reklam sektörüyle bu kadar entegre olmasını bekliyor muydunuz?
Basitçe, 10 tane genç bir yerde toplandığında hemen bir pazarlamacı o topluluğa bir markayı satmaya çalışır. Pazarlamanın gözde çocuğu sosyal medya olduğuna göre pazarlama dünyasının aktörlerinin de en önemli silahları ile -ki o da reklamdır- bu alanda yer alması gayet kaçınılmazdır. Bunu elbette bekliyordum. Ancak sosyal medyada bazı farklı kurallar var. Markalar sosyal medyada sosyal medyanın dilini kullanmak zorundalar ve bu yeni dünyada o potansiyel müşteri markaların az, kendisinin çok konuşmasını istiyor. Birazda sizden soralım; PROMOQUBE neler yapar ?
Promoqube, sosyal medya çağının pazarlama ajansıdır. 2010 yılında değişen internet ikliminde markalar için nasıl faydalı oluruz sorusunu cevaplamak için kurulan Promoqube; kısa sürede Türkiye’nin en saygın kurumlarının 50’den fazla markasına sosyal internet çağında dijital marka iletişim hizmeti veren lider bir ajans haline gelmiştir.
Herkesin birbirine bağlı olduğu sosyal network çağında pazarlama çok farklıdır. Promoqube, sosyal network çağının pazarlama uzmanıdır. Detaylara hakimdir ve her gün değişen yenilikleri pro-aktif olarak takip eder, bu çağın iş yapış biçimini ve araçlarını kullanarak pazarlama stratejilerini geliştirir, sonuç almalarını ve pazarlama amaçlarına ulaşmalarını sağlar. Promoqube sosyal networkler dünyasında pazarlama çözümleri sunar. Markaların sosyal networkler dünyasında en fazla geri dönüşü alması için stratejiler, kampanyalar ve özel projeler geliştirir. Sosyal medya çağında markanın güçlenmesi ve sonuç alması için dijital koçluk hizmeti sunar.

Staj imkanlarınız nasıl? Stajyerlerde nasıl nitelikler 
ararsınız?


Bu soruyu naçizane bir kaç tavsiye ile yanıtlamak istiyorum

İşte ilk tavsiyem: İşe alacağımız kişinin sosyal medya hesaplarını inceleriz!
Özellikle öz geçmisini yollayan kişilerin öz geçmişlerinde sosyal medya hesaplarının linklerinin olmasını çok önemserim. Genellikle hesaplarına girer bakarım. (İş veya başvurusu yapan kişilere buradan bir tavsiye, sosyal medya kendiniz hakkında izler bıraktığınız bir yerdir, daha önceki iş yerine, patronuna yada arkadaşlarına sosyal medya hesapları vasıtası ile mesajlar veren, kişisel ilişkilerindeki duygu durumunu negative-agresif mesajlar ile sosyal medyada paylaşan, mesai saatleri içerisinde 100’lerce tweet atacak boş vakte sahip birisi iseniz, hakkınızda ön yargılı olabilirim.)
İkinci tavsiyem; Bizi şaşırt! Aldığımız başvuruların çoğunda başvurulan pozisyon sosyal medya uzmanlığı. Ancak yaptığımız görüşmelerde sosyal medya uzmanı olarak başvuran arkadaşların bir çoğu bizi şaşırtacak en ufak bir bilgi dahi paylaşamıyor. (4-5 sosyal medya hesabı kullanıyor olmak, 2-3 sosyal medya magazine sitesini takip ediyor olmak ve sosyal medyadaki geleceği farkediyor olmak açıkcası Promoqube çalışanı olmak için yeterli değil.) Gerçekten bu işi istiyorsan görüşmeye hazırlıklı gel ve bizi şaşırtacak bir fikrin yada önerilerin olsun. Üçüncü tavsiyem; Bizi tanı. Promoqube sosyal medya kanallarını sık kullanan bir dijital pazarlama ajansı ve kıblesi verimlilik. Bizde yanar döner tasarımlar, oyuncaklı işler, büyük medya bütçelerini arkasına almış projeler bulamazsın. Bizim projelerimizi belkide sosyal medya sitelerinde “woow ne yaratıcı iş” yorumları ile okuyamazsın. Çünkü biz toplantılarda müşterinin karşısında değil yanında otururuz. Onun parasını kendi paramız biliriz. Kendi markamız için yapmayacağımız projeyi müşterilerimize önermeyiz. Kurulduğumuz günden bu güne mühendis kafalı, hesap verebilir işler yapan bir şirket olduk. Bu nedenle belkide sektörün en hızlı büyüyen şirketiyiz. Bizimle çalışmak istiyorsan sosyal medyayı değil, önce pazarlamayı ve pazarlama faliyetlerinin esas amacını bilmen gerekiyor.


Sosyal PANDA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder