12 Temmuz 2013 Cuma

Instagram’ı, Marka Yönetiminde Nasıl Kullanmalıyız?


Instagram’ı, Marka Yönetiminde Nasıl Kullanmalıyız?

Görsel kullanımı, sosyal medyadaki pazarlama uygulamalarında  hızlı bir artış gösteriyor. Şirketler son birkaç yıl içerisinde hızla popüler paylaşım sitesi Instagram’a adapte olup; kullanmaya başladı. Markalar, milyonlarca kullanıcının yer aldığı Instagram’da hedef kitlelerine yönelik mesaj ve fotoğraf ulaştırabiliyorlar.
Instagram, ilk ortaya çıktığı zamanlarda daha çok fotoğraf paylaşılırken; zamanla kullanım olanakları oldukça gelişti. Pazarlama alanında son yıllarda yeni kitlelere  ulaşmak adına görsel ve kısa mesajlar yoğun bir şekilde kullanılıyor.
Aşağıda Instagram’ı pazarlama alanında daha etkin kullanabilmeniz için öneriler sunuyoruz:
1) Instagram profillerinizi, daha geniş kitlelere duyurun
Kullanıcılar, Instagram’ın mobil uygulamasının yanı sıra web versiyonunun da hayata geçmesini sabırsızlıkla bekliyordu. Instagram, daha önce yalnızca Android ve iPhone telefonlarda kullanılabiliyordu. Beklenen gerçekleşti ve geçtiğimiz aylarda Instagram web ortamında da aktifleştirildi.
Kasım 2012’de Instagram profillerinin piyasaya sürülmesi, pazarlamacılara mobil araçlar dışında diğer araçlarda da pazarlama yapabilme fırsatı sundu.
Instagram, markanızın kimliğini insanlara etkili ve hoş bir kolaj ile tanıtabilmenizi sağlıyor. Şirketinizin ürünlerini, hizmetlerini, personel profilinizi, müşterilerinizi, düzenlediğiniz etkinlikleri, konferansları ve şirketinize dair birçok şeyi paylaşabilirsiniz.
Yaptığınız işi, kurum kimliğinizi tanıtan hikayelerinizi görsellerle eğlenceli ve etkili bir şekilde anlatabilirsiniz. Hikayenizi herkesin rahatça görebilmesi için Instagram profilinizi kullanabilirsiniz. Web sitenize yönlendiren, personelinizin müşterilerinize nasıl bir hizmet verdiği hakkında bilgi veren görseller kullanabilirsiniz. Instagram hesabınızda paylaştığınız görsellerin ve mesajların, marka kimliğinizi ve kurum kültürünüzü stratejik ve en doğru şekilde temsil etmesi dikkat edilmesi gereken en önemli nokta oluyor.
2) Yarışmalar düzenleyerek takipçileriniz ile etkileşiminizi arttırın
Instagram, fotoğraf yarışmaları alanında oldukça popüler bir platform haline geldi. Popüler fotoğraf paylaşım sitesinde, yarışma organize etmek fazla çaba gerektirmiyor.
Instagram, fotoğraf yarışmaları konusunda çok popüler bir hale geldi. Yarışma düzenlemek çok çaba gerektirmiyor. Şirketler, kullanıcılarından fotoğraflarında yarışma için düzenlenmiş “hashtag”leri kullanmalarını istiyor. Fotoğraflar üzerinden arama yapmak oldukça pratik. Fotoğraf yarışmaları, diğer kullanıcıların favori fotoğraflarını oylamaları ve bir kazanan belirlemeleri üzerine kurgulanıyor.
Sony, bazı kampanyalarında fotoğraf yarışmalarını etkili bir şekilde kullandı. #SonyX fotoğraf yarışması güzel bir başarı yakaladı. #Sonylove hashtag’i yeniden fotoğraf yarışması konseptini denemeye karar verdiler. Başarılı teknoloji şirketi, bu yarışma için öncelikle insanların markayı Instagram’da takip etmelerini daha sonra ise “aşk”ı anlatan herhangi bir fotoğraf paylaşmalarını istedi.Fotoğraflar, size aşkı çağrıştıracak bir kişi, ürün yer ya da bambaşka bir şey olabilir. Her gün rastgele olarak birisi 50 dolarlık Sony Store hediye kartı kazanacak. Diğer kazananlar orijinalliğe, yaratıcılığa, tekniğe ve temaya bağlı olarak yeni Sony ürünlerinden birisini kazanma şansı yakalayacak.
Sony’nin yarışması Instagram’da hangi yollarla Instagram’da takipçi edinebileceğinizi ve Instagram takipçilerinizin marka ile etkileşimini arttırmak bakımından çok faydalı bir örnek oluşturuyor. Instagram’da diğer sosyal medya ağlarında olduğu gibi düzenli olarak etkileşim sağlayacak içerikler paylaşmak büyük bir önem taşıyor. Takipçilerinizle etkileşiminizi ve takipçi sayınızı arttıracak etkinlikler düzenlemek markanız için oldukça faydalı olacaktır.
3) Takipçilerinizi ödüllendirin
Fotoğraflarınızı paylaşırken, insanların ilgisini çekebilecek ve yeniden ziyaret etmelerini sağlayacak paylaşımlarda bulunmaya dikkat etmelisiniz. Takipçilerinizi, paylaşımlarınızdaki katılımları için ödüllendirin. Takipçileriniz için bir yarışma, indirim ya da promosyon düzenleyebilirsiniz.
Top Shop, Instagram’da 473.000’in üzerinde takipçisi olan bir giyim mağazası. Koleksiyonlarının, aksesuarlarının ve müşterilerinin fotoğraflarını bile sık sık paylaşıyorlar. Bazı paylaşımlarında promosyon kodları ekleyerek katılımı arttırıyorlar. Takipçi sayısına, fotoğraflardaki yorumlara ya da beğenilere baktığımızda paylaşımlarının oldukça etkili olduğunu görüyoruz.
Hedef kitlenizin ne istediğini anlamanız ve buna uygun olarak paylaşımlarda bulunmanız ya da etkinlikler düzenlemeniz oldukça faydalı olacaktır. Hedef kitleniz hakkında demografik bilgiler kısmından ilgilerini nelerin çektiğini ve daha pek çok bilgiyi edinebilirsiniz. Instagram’da editoryal takviminizi bu bilgiler ışığında orijinal ve yaratıcı bir şekilde hazırlayabilirsiniz.
Editoryal takviminiz olması içeriklerinizin sürekliliği açısından oldukça etkili olacaktır.
4) Müşteri bağlılığını arttırın
Markaların, sosyal medyadaki hesaplarında samimi ve sıcak bir tavır sergilemeleri önemli stratejilerden bir tanesi. Müşteriler, markanızın iyi ya da kötü yönde kulaktan kulağa yayılmasını sağlayan önemli bir haberleşme aracı olarak görülebilir. Instagram’ı müşterileriniz hakkında hızlıca bilgi edinmek için kullanabilirsiniz. Müşterilerinizin markanız hakkındaki olumlu ya da olumsuz değerlendirmelerini öğrenmeniz; markanızı bu veriler ışığında farklılaştırmanız ve yapılandırmanız verimli olacaktır.
Virgin America hava yolları, Instagram üzerinden müşterilerine marka deneyimi sunmak kategorisinde oldukça başarılı bir şirket. Müşterilerine yaptıkları sürprizleri, müşterilerin gittikleri yerleri, Virgin Group’un CEO’su Richard Branson dahil olmak üzere ünlülerle çekilen fotoğrafları paylaşıyorlar. Virgin America’yı Instagram’da takip edenler, diğer hava yolları müşterilerinden daha özgün deneyimler yaşıyorlar. Virgin America hizmetlerinden memnun kalmış olan müşterilerinin fotoğraflarını paylaşarak, Instagram’ı etkin bir pazarlama aracı olarak da kullanıyor.
Instagram’da markanızı doğru ve etkin bir şekilde temsil etmeli; popüler fotoğraf paylaşım sitesindeki müşterileriniz ile aranızdaki iletişimi ve bağlılığı güçlendirmelisiniz. Fotoğraf paylaşımlarınızda, müşteri deneyimlerini öne çıkartarak marka değerlerinizi tanıtmaya ve açıklamaya özen göstermelisiniz.
5) Etkinliklerinizi sosyal medyada duyurun


Etkinlik ve fuarlar, insanlara ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili bilgiler vermek ve potansiyel müşterileri çekmekte önemli bir rol oynamaktadır. Instagram, bu etkinlikler hakkında görseller ve etkinliğin gerçekleştirileceği yeri paylaşmanız için uygun bir platform. Katılımcılar, “hashtag”ler ile konferanslarda neler yaşandığını diğer Twitter ve Instagram kullanıcılarına 140 karakter ile ya da görsel olarak anlatabiliyorlar.
Etkinlik pazarlama stratejinize Instagram’ı eklemek, daha fazla insana ulaşmanız, standınızı daha çok insanın ziyaret etmesi ve hedef kitleniz ile daha fazla etkileşim sağlamanız için etkili bir araç olacaktır. Katılımcılar, konferansın hashtagi aracılığıyla Instagram’dan standınızın yerini hızlı bir şekilde bulacaktır.
Etkinlik pazarlama stratejiniz içerisinde mesajlarınızı ve stand numaranızı belirtin. Stand numaranız online olarak bulunabilecek şekilde hazırlansın. “Tweet” atarken, Facebook’ta ya da Instagram’da paylaşımda bulunurken, görsellerden faydalanarak; standınızı katılımcıların kolayca bulabileceği bir şekilde konumlandırın.
Pazarlama araçlarının arasına Instagram’ı da ekleyin
Instagram’ın yalnızca e-ticaret firmaları için değil, işletmeler için de önemli bir platform haline geldiğini paylaşalım.
Müşteriler, markaları ile etkileşim içerisinde bulunmak ve bireysel deneyimler yaşamak istiyorlar. Markalar, Instagram’da müşterilerinin bu gibi ihtiyaçlarını başarılı bir şekilde karşılayabiliyorlar. Instagram aracılığıyla müşterilerine, diğer sosyal platformlara kıyasla daha özgün ve gerçek zamanlı deneyimler sunabiliyorlar.
Kaynak: Dijital Ajanslar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder